Юрист Незалежної медіа-профспілки Ігор Ворон (його контакти у разі потреби є на сайті) повідомив, що працівник спецпідрозділу МВС “Беркут” та член окружної комісії порушили права журналіста LB.ua Макса Левіна під час роботи на ОВК №11 (Вінниця).

2 листопада 2012 року міліціонер на вимогу члена ОВК силою вивів журналіста Левіна з приміщення виборчкому. Ось як це відбувалося:

“Є підстави говорити про порушення прав журналіста, що записані у п.5 ч.3 ст.34 Закона України “Про вибори народних депутатів”. Видалення журналіста при даних обставинах було б можливе лише при наявності мотивованої постанови ОВК, якщо журналіст діяв протиправно, явно перешкоджав діяльності комісії і якщо б за його видалення проголосувало би 2/3 членів комісії, які присутні на засіданні. Нічого цього на відео ми не бачимо. По відношенню до журналіста під час його видалення навіть не згадується яке-небудь рішення ОВК з цього приводу. Член ОВК явно вийшов за межі своїх службових повноважень“, – каже Ігор Ворон.

Дії працівника міліції також були незаконними та неадекватними. Він порушив права журналіста та втрутився у виборчий процес, хоча не мав на це право.

“Міліціонер у разі виникнення факту порушення правопорядку за викликом голови (заступника чи секретаря) ОВК може увійти у приміщення для голосування виключно для встановлення правопорядку та на час, необхідний для таких дій (ч. 6 ст. 34 ЗУ “Про вибори…”). У даному випадку обов’язковим документом, що підтверджує законність та адекватність дій міліціонера має бути постанова ОВК про видалення саме цього журналіста (ч.6 ст.34 ЗУ)”, – пояснює Ворон.

Проте ніякого рішення ОВК про порушення журналістом Максом Левіним правопорядку не було. Більше того, як видно з відео, працівник “Беркуту” увійшов у приміщення ОВК та почав вимагати від журналіста, щоб той вийшов з кімнати. Без посилання на будь-яку постанову ОВК. Також без посилання на будь-яку постанову він у подальшому пояснює ніби-то законність своїх дій.

“Він діяв виключно за вказівкою члена комісії, що вказує на перевищення міліціонером своєї компетенції та незаконне втручання у виборчій процес (ст.34 ЗУ “Про вибори народних депутатів”).