У червні зросла кількість замовних матеріалів в інтернет-виданнях

У червні рівень джинси у інтернет-виданнях в порівнянні з попереднім місяцем збільшився у півтора рази. Такими є результати моніторингу джинси та неналежного маркування реклами, який проводив Інститут масової інформації у шести інтернет-виданнях (УНІАН, Lb.ua, «Обозреватель», «Українська правда», «ЛігаБізнесІнформ» та «Укрінформ»).

Тільки протягом одного тижня моніторингу джинси в шести інтернет-виданнях було виявлено 75 публікацій з ознаками замовлення. Для порівняння, у травні протягом тижня було 49 таких матеріалів, у квітні — 38. Показово, що 89% джинси у червні — політичного характеру, лише 11% — комерційна прихована реклама.

Найбільше матеріалів з ознаками замовлення за тиждень було розміщено в УНІАНі – 49, більшість з яких — політичного або ж іміджевого характеру. Зокрема, там активно піариться Київська міська держадміністрація, Українська православна церква Московського патріархату, Гуманітарний штаб Рината Ахметова та інші. 22 матеріали з ознаками замовлення за тиждень розмістив сайт «Обозреватель», 15 з них — політичного характеру. Зокрема, рекламується знову ж таки КМДА і Гуманітарний штаб Ахметова, а також Олег Ляшко, Микола Томенко, Укрпошта. Але найбільше джинси на «Обозревателі» — від «Опозиційного блоку». Два матеріали з ознаками замовлення на своїх сторінках розмістило LB.ua, та уперше за час моніторингу один матеріал з ознаками замовлення виявлено на «ЛігаБізнесІнформ». Не виявлено джинси у виданні «Українська правда».

Згідно Закону «Про рекламу», рекламні матеріали мають маркуватися словами «Реклама» або «На правах реклами».

Довідка:
У рамках моніторингу експерти ІМІ перевіряють усі публікації стрічки новин шести інтернет-видань (УНІАН, Lb.ua, «Обозреватель», «Українська правда», «ЛігаБізнесІнформ» та «Укрінформ») протягом одного тижня в місяць на відповідність таким критеріям: матеріал відстоює або просуває інтереси лише однієї сторони конфлікту; подібного змісту матеріал надрукований в інших ЗМІ або в попередніх номерах того ж ЗМІ; експертами є особи, які некомпетентні коментувати подію або процес; політик коментує подію або процес і при цьому до коментування не залучено більш компетентних осіб; безпідставно акцентується увага лише на позитивних або негативних характеристиках суб’єкта; матеріал містить елементи, які сприяють політичній підтримці суб’єкта (політика, партії, блоку партій); «протокольні» матеріали з заходів чиновників/політиків, в яких відсутня зрозуміла суспільно важлива новина.

Позначки:, , , ,

Залиште коментар