Албанські медіа бойкотуватимуть підготовлені піарниками матеріали про політиків

Напередодні місцевих виборів у Албанії декілька телевізійних станцій оголосили, що не транслюватимуть заздалегідь підготовлені записи заходів учасників кампанії, бо вважають їх рекламними. Про це повідомив сайт Balkan Insight.

Хоча передвиборча гонка в Албанії офіційно ще не розпочалася, провідні партії вже назвали своїх кандидатів. Фактичний початок агітаційних заходів медіа безпосередньо не висвітлюють. Їх записують PR-офіси місцевих партій, а телестанціям пропонують готову інформацію.

До телестанцій, які погрожують бойкотом, належать національні мовники TVKlan і TopChannel, цілодобові новинні станції ABCNewsTV, News 24 TV і OraNewsTV. TVKlan і OraNews також заявили, що вони можуть повністю припинити висвітлювати заходи, пов’язані з виборчою кампанією, до початку її офіційного старту.

«Використання записів – це практика, яка ображає гідність наших редакторів і нехтує незалежним висвітленням виборів», – наголосив голова Албанської Спілки журналістів Олександр Чipa. Він охарактеризував такий підхід як негативне явище, оскільки йдеться про «сфабриковані новини, які політичні партії продають у своїх власних інтересах».

Попередньо підготовлені записи політичних заходів в Албанії використовувалися протягом майже десятиліття. Однак помітнішу роль вони відігравали під час останніх трьох виборчих кампаній.

Редактори відчувають дедалі більший тиск, щоб покладатися на них, а не на забезпечення незалежного висвітлення подій. Суперечка точиться в умовах підвищеної уваги в Албанії до проблеми свободи преси. За рейтингом вільної преси «Репортерів без кордонів» у 2014 році Албанія посіла 85 місце зі 173 країн.

Залиште коментар