ІМП: Позбавлення акредитації було незаконним

Закон передбачає лише один вид позбавлення акредитації з ініціативи органу влади – “за неодноразове грубе порушення ним обов’язків, визначених цією статтею” (ст. 26 закону про інформацію). Про це йдеться у повідомленні Інституту Медіа Права.

У статті 26 визначено лише такі обов’язки акредитованих журналістів:

“Журналіст, працівник засобу масової інформації зобов’язаний дотримуватися встановлених суб’єктом владних повноважень правил внутрішнього трудового розпорядку, не перешкоджати діяльності його службових та посадових осіб”.

Тому, на нашу думку журналісти не порушували ні правил внутрішнього трудового розпорядку ні перешкоджали діяльності службових та посадових осіб Кабінету Міністрів України.

Тим більше, звертаємо увагу на те, що позбавлення акредитації може бути лише за неодноразове і грубе порушення, в той час як про неодноразовість в цьому випадку мова взагалі не йдеться.

На момент коли журналістів вилучили з зали рішення про припинення акредитації не існувало, оскільки є формальні вимоги закону до таких рішень, а саме має зазначатися:

1) посадова особа чи службова особа (суб’єкт владних повноважень), яка прийняла відповідне рішення,
2) дата прийняття рішення,
3) підстава для прийняття рішення та
4) порядок його оскарження.

Також звертаємо увагу на те, що Кабінет Міністів України продовжує послуговуватися власним підзаконним актом – Регламенто Кабінету Міністів України (затверджений постановою КМУ від 18 липня 2007 р. No. 950), параграф 18 якого визначає, що питання щодо присутності на засіданні Кабінету Міністрів представників засобів масової інформації та
проведення ними кіно-, відео- і фотозйомки, а також звукозапису вирішує Прем’єр-міністр.

Не зважаючи на положення Регламенту, Кабінет Міністрів України має послуговуватися Законом, який має вищу юридичну силу.

Вважаємо, що Кабмін має ухвалити положення про акредитацію журналістів.

Залиште коментар