На “1+1” – серйозна небезпека цензури

Незалежна медіа-профспілка України стурбована черговим випадком зняття з ефіру сюжету програми “Гроші”, яка виходить на каналі “1+1”. І знову “жертвою” став сюжет, який стосується діяльності членів владної команди.

Цього разу до ефіру не потрапив сюжет Романа Вінтоніва про з’їзд Партії регіонів, в якому головним героєм мав стати Сергій Тігіпко. Минулого разу з ефіру зняли сюжет Олега Дейнеки, який стосувався роботи Хмельницького губернатора, члена Партії регіонів Василя Ядухи.

Такий вибірковий підхід і зняття сюжетів перед самим виходом в ефір свідчить про серйозну небезпеку цензури, яка останнім часом нависла над усією медіа-групою “1+1”. Цензури, яку невдало камуфлюють під редакційну політику або редакційні стандарти.

У  відповідь на звернення до керівництва “1+1” щодо зняття з ефіру сюжету та наступного звільнення Олега Дейнеки, Медіа-профспілка отримала відповідь: мовляв, журналіст працював не на каналі, а в Іноземному Підприємстві “1+1 Інтернешнл”, яке не має редакційного статуту. Таким чином на каналі “1+1” створена схема, за якою можна ухилятися від виконання законодавчих норм щодо обов’язкової наявності редакційного Статуту та редакційної Ради для кожної телекомпанії?

У зв’язку з цим Медіа-профспілка вважає за необхідне звернутись до Нацради з питань телебачення та радіомовлення із запитом щодо дотримання умов ліцензії компанією “Студія 1+1”. Також ми просимо Нацраду надати офіційні роз’яснення щодо того, чи повинні сюжети, які виходять на будь-якому телеканалі, відповідати вимогам редакційних Статутів, прийнятих на цих телеканалах.

НМПУ вимагає негайно оприлюднити список членів редакційної Ради каналу “Студія 1+1′, діючий редакційний Статут та угоду про засади редакційної політики, яка була підписана між журналістами та власниками цього каналу.

Сюжет Романа Вінтоніва про з’їзд Партії регіонів та саморозпуск “Сильної України” був підготовлений до ефіру на 21 березня і мав вийти у програмі “Гроші”. В цей день він не з’явився в програмі, бо його вихід перенесли на 28 березня. Однак потім сюжет знову зняли з ефіру перед самим випуском програми.

В офіційних коментарях представників програми “Гроші” зазначено, що сюжет Романа Вінтоніва, начебто, не вписується у формат програми. Проте у травні минулого року в ефірі програми “Гроші” вже виходив сюжет Вінтоніва з відкриття ресторану “Свиня” і шоу блондинок, знятий у такому ж форматі, як і сюжет про з’їзд регіоналів. Тоді цей жанр вважався форматним, хоча йшлося про такі ж провокативні питання до зірок шоу-бізнесу. А от коли питання почали ставити  політикам – сюжет перестав вписуватись в формат.

Позначки:, , ,

Залиште коментар